Disquietude is a great word to describe these-- especially in the busy city street, where the tension keeps below the surface, in the colours, textures, shapes and face of each character. And the fur collar and the noose.
I think that it is an obligation for the artist to create an element in the picture that will generate a questioning in the viewer..Questioning in whichever direction but there is a need to eliminate indiference or confort with our work. Is important that we should continue to wonder why Mickey is a mouse and has a dog or why there is a noose in the back of that street...
I love the crying man on the lap of the woman with the laced boots...Why does he cry, why does she wear those boots?!!!
No llora, se quedó apoliyado. Un capo Schlichter. Completamente de acuerdo con lo que experesa Grillo acerca del cuestionamiento, de la incomodidad, de la inquietud como agente movilizador.
( Anoche me quedé hasta las tantas viendo pinturas de Jack Levine...¡¡¡dios mío!!! Como hace mucho que no hago preguntas aprovecho para volver a la carga, total Usted tiene todo el derecho a no dar bola si no quiere. Oscar, qué opinión te merece la obra de William Kentridge?...¿Y la de El Greco? )
Muy pocas cosas de El Greco me gustan, pero las que me gustan me gustan mucho. A Kentridge no lo conocia, lo busque en Google y lo que vi de el me hizo caer de culo...Que dibujantazo!!!!
Oscar, si te gustaron los dibujos de Kentridge me parece que te pueden gustar todavía más sus animaciones. Negras, corrosivas, muy, pero muy incómodas ( casi siempre girando alrededor las relaciones de poder capitalistas ).
8 Comments:
Disquietude is a great word to describe these--
especially in the busy city street, where the tension keeps below the surface, in the colours, textures, shapes and face of each character. And the fur collar and the noose.
I think that it is an obligation for the artist to create an element in the picture that will generate a questioning in the viewer..Questioning in whichever direction but there is a need to eliminate indiference or confort with our work. Is important that we should continue to wonder why Mickey is a mouse and has a dog or why there is a noose in the back of that street...
I love the crying man on the lap of the woman with the laced boots...Why does he cry, why does she wear those boots?!!!
I love the crying man too, I can almost feel the pain.
but maybe he's not crying. Maybe he exhausted and comfortable at the same time. Maybe I should get some sleep!
Great artist!He is drawing emotions!I love it!:O)
No llora, se quedó apoliyado.
Un capo Schlichter. Completamente de acuerdo con lo que experesa Grillo acerca del cuestionamiento, de la incomodidad, de la inquietud como agente movilizador.
( Anoche me quedé hasta las tantas viendo pinturas de Jack Levine...¡¡¡dios mío!!!
Como hace mucho que no hago preguntas aprovecho para volver a la carga, total Usted tiene todo el derecho a no dar bola si no quiere. Oscar, qué opinión te merece la obra de William Kentridge?...¿Y la de El Greco? )
Muy pocas cosas de El Greco me gustan, pero las que me gustan me gustan mucho. A Kentridge no lo conocia, lo busque en Google y lo que vi de el me hizo caer de culo...Que dibujantazo!!!!
Oscar, si te gustaron los dibujos de Kentridge me parece que te pueden gustar todavía más sus animaciones. Negras, corrosivas, muy, pero muy incómodas ( casi siempre girando alrededor las relaciones de poder capitalistas ).
Post a Comment
<< Home